torsdag 23 september 2010

Allting har förändrats, men du finns kvar

Du var gammal
Jag var äldre
Och nu sågs vi igen
Gått så lång tid så länge sen
Men jag minns det såväl
Varför kärleken brunnit
Varför jag aldrig släppt det och aldrig gett upp
Trotts min väg vart lång kantats med gupp
Jag stått utan för din port så många gånger
Så många brev många sånger
Minns varje ord varje rad jag skrivit
En längtan så stor
Minns varje dag jag lidit
Har gått genom livet med en övertygelse
Att jag satt något spår
Som har haft betydelse  
Trots att tiden vart svår så gav kärleken tröst
Hjärtan som slår
Vi står där vi stod
Minns det som igår
Första gången du log
Som om jag snubblade pladask
På marken och bara dog

Jag var ung du var yngre
När vi sågs första gången
Blev hjälplöst förälskat
Obeskrivligt tagen
Som om jag låg ner på marken och blev slagen
Som att svimma på en bergstopp utav svindeln
Sen den stunden satt jag fast i ett nät förtrollad bunden
Tappa hjärtat i knät
Kunde inte tänka logiskt eller sunt
Och för varje sekund som du inte fanns där blev det tung
Mina förhoppningar dom väcktes
För att sen raseras
Och breven som skrevs dom kom aldrig fram
Men mitt hjärta det brann och min åtrå var sann

Nu står du där på gatan
Vill säga nånting men jag kan inte tänka klart
Känslor bubblar upp utan att tänka tillbaks
Trevar mig fram för att etablera kontakt
Tar tag i din hand
Vi brister ut i ett skratt
Det var så länge sen
Men det finns där än
För passionen vi kände kommer alltid igen
Har ett hjärta utan rynkor
Det består i en takt
Och drömmar i mitt liv har jag aldrig förlagt
Aldrig nått fram så jag älskat på avstånd
Nu är det mitt tåg och dax för avgång
Stiga på aldrig tveka en minut
För att allt som flyger upp måste landa till slut
Kan inte titta tillbaks trots min vilja är stark
Vi vandrar iväg utan vidröra mark

Varje gång är som den första gång vi sågs
Även om det är över nu
Allting har förändratas
Men du finns kvar
Allt var svävande men nu så ser jag klart
Mina minnen höll mig uppe varje dag
Du är som att andas för
Jag gav aldrig upp dig när du försvann

Längesen - Petter

Valpejl

Lovade ju min valpejl..

onsdag 22 september 2010

Möhöö

Hejsan!

Mår inte så jäkla bra, men har företagsekonomi nu. Vi pratar om typ patent och så, superkrångligt! Funderar på att dra hem faktiskt och skippa dagens businesskunskap. Kanske tillochmed ta mig hela vägen till Röfors.

ÅHH vad skönt det skulle vara att vara ledig, tur att vi har studiedag nästa fredag, men dit är det ju långt!

Nu ska vi ut på stan iallafall och göra någon undersökning.

Ciao

tisdag 21 september 2010

Politik

Hejsan!

Har samhäll just nu, vi sitter och pratar om söndagens skitval. Jag hoppas fortfarande innerligt att Moderaterna lyckas få två mandat till så att de får en majoritet. SD kan ju dra åt helvete..

Gjorde även Valpejl, där man får svara på 50 frågor, såhär blev mitt:

Update: fick inte upp bilden, får fixa det sen..

Hej så länge :)

lördag 18 september 2010

Skördefesten

Hejsan, nu håller jag på och fixar mig, så har precis käkat och så.
Senare drar vi till Hajstorp på Skördefesten, blir nog jättetrevligt!

Annars har skolan dragit igång på allvar och det verkar super, klassen är jättebra!
Men vi hörs!

onsdag 25 augusti 2010

Skolaa

Började skolan förra tisdagen, därav dålig uppdatering.
Nya klassen verkar helt okej trots att vi är 31 st. BP10C heter vi.

Får väl hoppas att det blir mer bloggande när vi får skoldatorerna, då jag även kan blogga i skolan och så.

Hopptränade Solen i måndags också. Han var så jävla på, så gick inte sådär superbra.
Första gången på länge han var ute och var väldigt inne i vad de andra hästarna gjorde, men så fort de stannade så gick han jättefint och lugnt!

onsdag 11 augusti 2010

Inspiration

Läste ett inlägg på Ellens blogg som jag verkligen måste tipsa om!
Här har ni det.

Det Ellen skriver är så himla sant! Jag vet att jag är långt ifrån bäst på något jag gör, men jag försöker så gott jag kan. Jag tycker det viktigaste är att man försöker iallafall för övning ger färdighet.

Det här med att folk trycker ner en kommer också alltid att finnas. Jag tror att det ofta beror på osäkerhet hos personen i fråga eller så är den bara avundsjuk. Ofta så lyckas personen även trycka ner en, för den enda elaka kommentaren är den man tar åt sig av. Jag kan få 20 komplimanger för någonting, men det är den enda dåliga jag kommer ihåg. Är inte det rätt sjukt?

Jaja, jag hoppas att ni i alla fall tar åt er av det Ellen skrivit, för det gjorde verkligen jag!

tisdag 10 augusti 2010

Fortfarande ont.

Jag har fortfarande ont i huvudet,tyvärr :(
Idag har jag inte gjort så mycket, varit ute och gått för att få lite frisk luft, och bara tagit det lugnt.
Jag funderade även på om jag ska försöka lägga upp något slags schema för min träning, för just nu är min komdition pinsamt dålig, och om två veckor drar dansen igång..
Dock har Tina lovat mig att vi ska gå ut och gå när jag flyttar dit.

Jag längtar faktiskt lite tills jag flyttar och så. Det blir en ny utmaning och även en bra erfarenhet. Bara att hoppas på att det fungerar bra!



Tyckte kossan på bilden var lite gullig, så han fick vara med här :D

måndag 9 augusti 2010

Tillbaka på ruta ett?

Helvete. Jag har haft huvudvärk, yrsel och mått allmänt skit idag. Känns ungefär som det gjorde i våras då jag åkte in och ut på USÖ.. Är jätteorolig att den är den skiten som kommit tillbaka igen. Jag blev skickad från Laxå vårdcentral till USÖ pga att han trodde att jag hade hjärninneinflammation, som det inte var. De kollade allt möjligt, mina öron (balansen), ögon, gjorde ryggmärgsprov (aj), och röntgade hjärnan för att kolla om jag hade en tumör. De hittade inget. Helt plötsligt var det bara över. Aja,´vi får väl se men jag hoppas verkligen det går över, för skolan börjar ju snart med flytt och allt vad det innebär!

Nu ska jag trycka i mig alvedon och ipren!


Starta upp?

Kanske är dags att dra upp bloggen igen? Troligtvis kommer jag blogga när jag vill och om vad jag vill, för jag vill inte ha någon press, för det här är för min skull.
Iaf var vi på Liseberg i onsdags, så kan ju ta någon bild ifrån det :D



Jag och Elsa innan höjdskräcken.
Bilden är tagen med min nya kamera Canon EOS 500D.

måndag 28 juni 2010

Jag har insett att min senaste kyss: fortfarande är ett stort frågetecken..
Jag lyssnar på: "om du lämnade mig nu" med Lars Winnerbäck och Miss Li. Jävligt passande.
Jag pratar: för att få bort tystnad?
Jag tycker om: fel saker ibland.
Jag avskyr när folk: har dubbelmoral.
Mina närmaste vänner är: de bästa i hela världen.
Min första vän hette: Ida.
Kärlek är: komplicerat och svårt, men ändå så bra.
När jag borstar tänderna: vill jag få rena tänder.
När jag lagar mat: blir det alltid helt fantastiskt... eller?
Jag tänder på: andra saker än stenar och träd.
Det är charmigt när: folk visar känslor.
Jag är rädd för: att jag är alldeles för mesig.
Den värsta känslan är: när man gjort något man verkligen ångrar.
Bästa känslan är: är när man får hjälpa någon man verkligen gillar.
Jag är sämst på: att inte bry mig.
Om jag var ett djur skulle jag vara: en katt, mjuk och behöver aldrig göra något man inte vill.
Jag kommer alltid att vara: Frida Andersson
Det finaste som finns är: svårt att definiera.
I sommar: ska jag jobba mycket, ochh umgås så mycket med mina vänner som möjligt.
Sist jag grät var: när jag senast tänkte på "the green mile"?
Jag kan: inte få ordning på saker.
Jag kan inte: få in en potatis i näsan.
När jag vill tänka går jag: och lägger mig eller går ut och går.
När jag bakar så bakar jag: det jag för tillfället vill ha.
Min mobiltelefon är: ganska sliten och gör inte som jag vill just nu.
När jag vaknar på morgonen: kollar jag oftast på klockan.
Innan jag går och lägger mig: gosar jag alltid med min kära kisse.
Just nu tänker jag på att: jag borde gå och lägga mig.
Bebisar är: söta, och mysiga.
Idag har jag: jobbat.
Ikväll ska jag: sova
I morgon kommer jag att: åka till kumla och klippa mig med min bästa vän.
Jag vill verkligen: att alla runtomkring mig ska må bra.

onsdag 14 april 2010

Tjena :)

Igår kom mitt moppekort, så åkte moppe till skolan idag.

Igår var det dans och vi bestämde låt, det blir en mix av madonnas vogue.
Blir nog bra.

Jag är trött och orkar inte blogga, så det här får faktiskt räcka för idag :)

fredag 9 april 2010

Hejsan hejsan

Kick offen var faktiskt lyckad!, kommer nog bli kanon det där!

Idag kommer hon den där Amanda hit igen, vi kanske drar till örebro eller något, we'll see.


Snart kommer vi!

tisdag 6 april 2010

Hejsan!

Har precis ätit, ska snart gå bort till Hanna för att sedan åka vidare och dansa i Hallsberg. Imorgon kommer jag nog inte att hinna blogga då jag har fullt upp hela dagen.
Först så ska jag nog ner och rida någon häst, sedan hem för att duscha och fixa mig, sen tar vi tåget ner till Örebro för att gå på Kick off på nya skolan.

Ja juste, jag har ju glömt att säga att jag kom in. Men jag struntar nog i att flytta pga av att jag verkligen inte vill tappa all ridningoch som jag skrev igår så är det ju så himla kul nu så vill försöka hinna med det!


måndag 5 april 2010

Hejhej!

Har faktiskt inte orkat uppdaterat, har haft fullt upp. Har hunnit varit sjuk, ridit massor, sen har det ju varit påsk också. Dock blev påsken lite drabbad av mammas 39 graders feber, så vi har inte gjort så mycket. Sen fyllde min bror år igår, så nu är han 21 år. Grattis i efterskott även om jag redan sagt det ;)'

Igår tog jag min första (lagliga) moppetur till Porla och Amanda. Så kvällen och natten spenderades där, sen åkte jag hem igen för att jag hade två hästar att rida.

Red både Surprise och Solis, och båda gick faktiskt riktigt bra! Det är så himla kul!

Avslutar nu och så får vi väl hoppas på bättre uppdatering framöver ;)

måndag 22 mars 2010

Idag har vi studiedag, välbehövligt och superskönt!

För övrigt så har jag haft en kanonhelg. I lördags på morgonen (6.10 gick jag upp, en lördag!!) följde jag med Lina, Pem och Issa på träning för Anna Emanuelsson i Markebäck. Pem var super som vanligt. Men för att vara Issas första hoppträning så tycker jag att det gick bra, trots en väldigt uppspelt häst.

På kvällen åkte jag hem till Amanda där vi gjorde kyckling och jordnötsås, kanongott!
Sedan kollade vi på första delen av Milleniumserien. Länge sen jag såg den ;) Efter den kollade vi på någon värdelös film, typ "The upside of anger". Se den inte!
Jag stannade där över natten och på morgonen ringde mor och far och frågade om vi ville följa med till Karlstad och shoppa. Så det gjorde vi. Dock är jag helt pank så jag shoppade inget.

Sen stressade vi hem och bytte om, sedan åkte vi till stallet där det nu var min tur att hoppträna för Lina. Hoppade Solis för första gången och det var så himla kul! Markarbetet gick dock sådär, men själva hoppningen gick kanon! Super övningar som slutade med att vi hoppade en oxer med en bakbom på 110cm. Dock var han en bra bit över, och det kändes verkligen som om det var piece of a cake. Bara att hoppas på att jag får hoppa honom igen, för det var verkligen så himla kul!

Nu ska jag fixa lite här hemma, typ kärra in ved och så. Duktig flicka!

fredag 19 mars 2010

Nu sitter hon med slingor i håret. She's going to be even more blondie :D

Har lugn hemmakväll idag med bakad potatis och chips.
Imorgon ska jag upp tidigt och följa med Lina på hoppträning i Markebäck. Issa ska få hoppträna för första gången och Pem kommer väl att glänsa som vanligt!

På kvällen blir det kyckling och jordnötsås hemma hos Amanda med en massa filmer.
Sen får vi se om jag även stannar över natten.

Igår red jag en väääldigt harig Surprise (med en harig Frida på ryggen) i ett ridhus med snö som åkte ner från taket.. Men jag satt kvar och är helskinnad :D
Red även Tom efter, han gick klockrent! Underbar ponny detdär!

Men nu ska jag skölja ur håret, vi hörs!

tisdag 16 mars 2010

Hejsan..

Har fastnat helt för Fanfanfan med Thåström, underbar!
http://open.spotify.com/track/4RGHmdS9BUdp1Vbb2aXVDd
Länk till den på spotify!

Idag har vi haft nationella i engelska. Vi får väl se hur det går...

Har även kuggat något för första gången i mitt liv. I söndags på moppeprovet.
Fast jag gjorde om det direkt och klarade det!
Fast kanske inte så konstigt att jag kuggade då jag kom hem halv två på natten innan och inte hann plugga någonting.

Ikväll är det dans, och jag är taggad till tusen! Skönt att göra något.

torsdag 11 mars 2010

Då var vi där igen... fan vad det är svårt att blogga!
Att formulera sig rätt och komma på något att skriva om.

Ridning blir det bara mer och mer utav, och jag älskar det!
I måndags red jag Surprise, som jag var i Kumla och red i höstas, samt gjorde en höjdaravramling på. Detta gjorde mig lite osäker för just den hästen, men det har visat sig att hon är en helt ny häst. En riktig liten bitch detdär ;)

Red Solis på Friskon, gick mycket bättre än förra torsdagen då jag höll på att skjuta migsjälv pga av min dåliga ridning.

På lektionen red jag Tom, och han gick så bra!, det är när man får sån respons av hästen jag förstår att jag inte är värdelös iallafall. Jag har gått runt och glänst hela dagen pga honom, har varit så lycklig!

Idag red jag Surprise igen, gick bra, och sen hade vi möte ang. påskshowen. Sedan provade jag och Malin på voltige på River, en av ridskolehästarna vilket gick bra!

I skolan rullar det på som vanligt och i helgen går jag moppekursen så att jag kan transportera migsjälv.

Igår efter friskon följde jag med Ámanda hem. Vi somnade i Amandas säng, så att jag inte kunde sova igårnatt, så jag är död just nu (a)

men jag orkar inte blogga mer, godnatt :)

söndag 7 mars 2010

Hej bloggen!

Vilken dag, jag har typ inte gjort någonting alls. Ätit tacos hos min bror och hjälpt till att lägga golv.

Berättade jag om mina katter i inlägget om mig själv? Egon och Doris, som ligger hos mig och sover varje natt?

För några år sedan, medan jag fortfarande gick på Röfors skola, skaffade vi oss en hund, Bixie, eller Elsa som blev hennes nya namn. Bixie var någon slags "problemhund". Hon var sju månader, när vi fick nys om att hon existerade.
Jag minns när vi var och kollade på henne. Hon var en schäfer/labrador korsning, men såg ut som en vit schäfer med ett stående och ett hängade öra. Hon såg ut lite som en australiensk dingo faktiskt, ingen skönhet precis. Jag kommer ihåg när vi kom dit och så henne, mitt första intryck var att hon var ful. Allteftersom där hos den förra ägaren visade det sig att damen hade en charm som hette duga. Bixie följde med oss hem, på prov, och hon förtrollade oss alla med sin charm.

Bixie, som sedan kom att bli Elsa, blev vår bästa vän. Hon liteade verkligen på oss till tusen, hon gjorde allt för oss. Varje dag efter skolan gick vi ut, Elsa och jag. Den stora hunden hade kunnat dragit mig på backen om hon hade velat det, så liten som jag var. Tiden gick, och pappa började få tillbaka sin astma som han inte behövt tagit medecin för på år och dar. Astman blev bara värre och värre, och tanken slog oss att Elsa var problemet. Det här kollade vi upp, och det var som fruktat. Pappa var allergisk mot min bästa vän. ¨

Att vara tvungen att "ge bort" sin bästa vän. Har någon varit med om detta?

Grejen är den att nu är Egon och Doris problemet som Elsa en gång var. Ännu en gång måste vi göra oss av med familjemedlemmar. Det värsta av allt är att ingen vill ha en "gammal" katt. Ingen som vill ha två underbara katter, två familjemedlemmar. Hemskt men sant.

Om någon som läser det är vet någon som vill ha två fantastiska katter så går det kanon att höra av sig, tipsa gärna om folk ni känner, vad som helst. Det börjar bli akut.

Tack på förhand, Frida.