tisdag 27 december 2011

you put your arms around me and I'm home

Sitter och kollar på Awkward för typ 7e gången, kan inte få nog av den serien. Jag vill också se ut som Jenna och ha en egen liten McKibben som kommer och gosar med mig, och jag vill även kunna snäsa av den där äckliga Sadie och dra ner henne på jorden. Tror dock att jag klarar mig utan den där Tamara, hon verkar lite jobbig...

måndag 26 december 2011

I'm open you're closed

Tjabba bloggen!

Sen jag skrev senast har det hänt en hel del. Jag har fyllt 17 och det betyder också att det har varit julafton.

Årets jul var den bästa på så många år, på morgonen åkte vi till farmor där alla mina kusiner var vilket var kul eftersom att vi träffar den sidan av släkten så sällan. Efter att vi kommit hem från farmor så la jag mig faktiskt och sov en timme, SÅÅ skönt att inte behöva stressa vidare som alla andra jular. Sen kom min kära bror och vi käkade julbord som jag och min mamma gjort helt själva, och efter det öppnade vi julklappar och spelade spel. På kvällen kom mammas bäste vän och hennes son och vi spelade spel och skrattade och hade roligt och åt ännu mer julmat.

Julklappar som jag fick var blandannat en onepiece (världens skönaste plagg!), presentkort, pengar, kläder och massa mer.

Idag har vi varit inne i Örebro och varit på bio, Stig-Helmer the story kollade vi på, väldans rolig!

Utöver allt detta har jag haft så sjukt tråkigt. Är fortfarande förkyld även om det är på bättringsvägen. Något som jag märkt av är hur van jag är att alltid ha någon att prata med, vilket jag på senaste tiden saknat väldans mycket och detta har lett till att jag blivit översocial med mina vänner, dock inte så social som jag skulle vilja vara.

SNÄLLA alla som läser detta, prata med mig. Jag har så tråkigt.

torsdag 22 december 2011

good life..

Lever good life just nu... Eller?

Här om dagen tog det slut med min pojkvän. Självklart känns det jobbigt, men det känns ändå bra att vi inte är osams och slutade det hela som vänner, och vi har ändå haft väldigt roligt ihop!

I tisdags ville jag dö av att jag hade så int i halsen, men kände att jag ändå var tvungen att gå till skolan sista dagen med avslutning och allt. Avslutningarna på Thoren är  alltid storslagna och så även denna gång då Mange Schmidt dök upp. Kände att jag inte ville missa detta.

Igår hade jag så sjukt ont i halsen, men idag är det faktiskt lite bättre. Idag är jag mest hes, sen kan jag ju inte andas, men det är en annan femma ;)

Idag måste jag plugga massor.. KUL JUL!

söndag 18 december 2011

enough

Ni ska veta att bloggen enbart är till för mig, jag tvingar ingen av er att läsa, ni klickar er in här själva.
Här skriver jag vad jag vill, för min skull. Tänk på det.

Funderar på att stänga bloggen/sätta lösen på den under en tid. Vi får se.

lördag 17 december 2011

I hope that you see right through my walls

Ja, ni kära läsare, ett nattligt inlägg. Usch såna brukar bli så djupa så det ska jag försöka bespara er!
Jag försöker faktiskt tagga lite till imorgon, med dessa:


 Nu kör vi!

fredag 16 december 2011

leave me out in the rain

Innan igår hade jag lite hopp om oss. Men om du inte har tid för att överhuvudtaget prata med mig på flera dagar så känns det som att du redan sagt ditt, men ville inte förstöra din kväll så sa inget. 
Så imorgon ska jag ut med mina vänner och dansa som om det inte fanns någon morgondag, my way to recovery.

torsdag 15 december 2011

who are we to play with hearts and throw away it all?

Who are we to be emotional? 
Who are we to play with hearts and throw away it all? 
Who are we to turn each other's heads? 
Who are we to find ourselves in other people's beds?

I don't like the way I never listen to myself 
I feel like I'm on fire and
I'm too shy to cry for help 
I don't think you know me much at all

This love is be and end all 
This love will be your downfall 

I'm feeling down about this love

Who are you to make me feel so good? 
Who are we to tell ourselves that we're misunderstood? 
Oh, who am I to say I'm always yours? 
Who am I to choose the boy that everyone adores? 
Oh, I don't see a reason why we can't just be apart 
Not falling on each other like we're always in the dark 
Oh, I don't think you know me much at all, at all

This love is be and end all 
This love will be your downfall 

This love is not what you want 
This heart will never be yours 
This love is be and end all 
This love will be your downfall 

tisdag 6 december 2011

Get busy

Åh jag har så mycket plugg!
Allt som ska göras så jag inte glömmer bort det.

Argumentationsanalys - Filosofi
Mattehäftet - Matte B
Engelska prov, Of mice and men - Engelska B
Dansprojekt, praktiskt och skriftligt - Idrott
Inlämning på frågor - Företagsekonomi B
Geografiuppsatsen som är sen (hehe) - Geografi
Kostuppsatsen - Idrott

Har säkert glömt något..

Jag har även en massa annat som behöver göras, imorgon går vi i skolan till klockan 16. Torsdag ska vi dansa efter skolan, sen är det coachtid för mer plugg och på kvällen är det box. Fredag är ingen rolig dag då jag ska på begravning, och i och med det missar jag mitt 4 timmar långa matteprov.
Gjorde även redovisningsprov som blev ett MVG på, och igår fick jag tillbaka mitt matteprov på andragradsekvationer och annat tjafs och det blev också ett MVG, vilket även ger mig ett MVG i kursen.

Men nu ska jag iaf kolla på filmen Of mice and men för att göra det lite enklare för migsjälv.

måndag 5 december 2011

Nu kommer det tomtar!

I mina öron just nu: Julradio.se
Kan ju även länka min spotify jullista, för er skull ;): Julen är här

söndag 4 december 2011

I feel like I'm on fire and I'm trying to cry for help

Jag har fiskat idag. Det nappade som fan, men bara en fick komma upp.


Väldigt ocharmig bild, fast jag orkar ärligt talat inte bry mig. Är så trött på tjejer som mår dåligt pga att de har dålig självkänsla och hittar på anledningar för att slippa.

På bilden har jag min nya flytoverall, världens skönaste och smartaste uppfinning. Jag vet att jag ser superfet ut, men ni som läser min blogg och ser mina bilder på Facebook vet att jag inte är size 0. Jag skulle kunna ha mindre rumpa, mindre lår, finare kropp överhuvudtaget, men jag gillar att äta för själen. Det finns inget bättre än chips, och det vet alla som känner mig att jag verkligen menar. Sålänge jag själv känner att jag är hälsosam, trots alla mina skavanker, så tänker jag fortsätta äta mina chips, sålänge jag mår bra av det.

Alltför många gånger har jag tänkt ut poser osv för att jag ska se så bra ut på bild som möjligt, jag har mått så dåligt över alla dessa komplex så många gånger, men varför? Tillexempel var vi ju på det årliga Gustavsviksbadet med skolan i torsdags och självklart är det ju alltid lite obekvämt att visa sig i bikini inför hela skolan, fast sen undrar jag varför detta ska hindra mig från att ha roligt? Vatten, musik, rutschbanor, bubbelpooler men framförallt med helt fantastiska människor, kan det bli roligare? Nej, tänkte jag och åkte dit och hade superkul! Tycker så synd om dem som stannade hemma från en sådan toppengrej på grund av sina kroppskomplex, och jag hoppas verkligen att ni någon gång inser att ni missar så mycket roligt.

Jag är absolut inte perfekt, men jag tänker inte låta der hindra mig från att ha roligt. Och förresten, vem fan är perfekt?!

lördag 3 december 2011

wide open spaces far away

Livet är inte som det borde vara. Det är inte rättvist.
När jag blir stor ska jag lära mig bota cancer, för er skull.

Nu ska jag kolla på en snyftis.

söndag 27 november 2011

understimulated

Jag känner mig så understimulerad. Jag gör samma sak dag ut och dag in, aldrig något spännande.
Det finns så mycket jag vill göra, så mycket mer än bara plugg och plugg.
Jag vill att allt ska vara som i en serie, det händer saker hela tiden.
Jag blir aldrig nöjd.

söndag 13 november 2011

they say that the world was built for two

Jag har haft en helt sjuk bra helg. Bästa på länge tror jag till och med. Jag har hälsat på min kära söster i Khamn och bara haft det supermysigt. Pratat om allt mellan himmel och jord. Underbart.

Trots en helt underbar helg känner jag mig för tillfället alldeles tom och jag vet inte varför.
Jag blir så trött.

måndag 3 oktober 2011

When you walk away I count the steps that you take

Ännu en av alla sorgliga videos...

När jag går ner ber du om mer

Tänkte på denhär låten, vad handlar den om egentligen?
NNNNNÄÄÄÄÄÄÄR JAG GÅR NER - Norlie och KKV

Kikar igenom min bdb, mycket roligt emellanåt!

Jag var rätt dryg när jag var liten...


Tyvärr går det inte att ta bilderna från bdb :(

söndag 4 september 2011

I'll stop when I'm at the very top

Tyvärr blev fredagens kräftskiva inställd pga att Lina fick åka till akuten. Synd då jag tror att det hade blivit väldigt roligt, men nu mår Lina iaf bättre! Dock kanske det var ganska bra att det inte blev något då jag också hade ganska ont i magen hela dagen.

Lördagen började med spanskaplugg och sedan var vi på min mosters 40 års fest. Träffade även Melina vilket jag inte gjort på år och dar, riktigt roligt!

Idag åkte jag och pappa och fiskade på vättern. Solsken och nästan inga vågor, ledde till att jag är kräftröd i ansiktet. Men det är sött. Ingen fisk fick vi heller :( Har även pluggat geografi.

Veckan kommer vara fullsmockad med plugg, dans och ridning samt även en sthlmstripp i helgen. Kommer bli ridning både innan skolan och sent på kvällen. Men det blir roligt, jag gillar ju att ha mycket att göra!;)


Såhär såg jag ut igår, dock rätt dåliga bilder i mörkret med mobilen ;)

tisdag 23 augusti 2011

tears don't mean you're losing

Har nyss kollat True Talent. Jag vill också. Fast jag valde typ bort det. Även fast jag saknar det galet mycket. That's life I guess.

Skolan är igång på allvar igen nu. Var helt sjukt taggad innan, men nu vet jag inte längre, men det löser sig väl.

Jag har heller inga nya bilder att bjuda er på. Jag år dålig på det där tyvärr :/

lördag 20 augusti 2011

we don't allow fools to speak

Vet att det var längesen jag skrev här, men var tvungen att skriva av mig.

Jag känner att jag under de senaste åren utvecklats radikalt på ett personligt plan. Jag brukade tycka att jag gjorde allt bäst när jag gjorde det på mitt sätt, jag hackade på andra för hur de gjorde osv. Jag var en bitch helt enkelt.
Allt detta grundade självklart i att jagsjälv var en liten osäker tjej som behövde bekräftelse. Det jag gjorde var inte bäst, men det ville jag så gärna tro, även fast jag egentligen visste att det inte var så. Jag ville vara snyggast, bäst i skolan, bäst på att rida, ja, bäst på allt helt enkelt. Senare insåg jag att det inte går. Man kan inte var bäst på allt och det är inte heller det livet går ut på. Varje dag utvacklas jag mer.

Där jag kommer ifrån kommer jag alltid att vara den där lilla osäkra bitchen, vilket jag kan tycka är synd eftersom att det inte längre är jag. Självklart kan jag göra saker helt åt helvete fel, och av det få sjuka konsekvenser, men det är liksom en del av livet. Alla gör vi fel, och den enda det är upp till att fixa till det är oss själva. Att acceptera sina brister och att allting inte alltid går som det ska, men vi lär oss varje dag.

Anledningen till att jag skrev det här inlägget är att jag hittade en blogg som drivs av precis en sån tjej som jag en gång i tiden var. Jag hoppas att den här tjejen inser att man inte blir en bättre människa själv av att klanka ner på andra, trots att man själv kanske inte vet riktigt vet vad man pratar om.

Det är okej att göra fel. Ingen är perfekt.