tisdag 22 mars 2011

vad jag bryr om är att höra dig andas, veta att du är nära

Hejsan!

Höll på att somna såå många gånger i skolan, men tvingade med Em för att leta reda på en vårjacka samt underkläder till mig. Jackan hittade jag fort, blev en militärgrön från Vero Moda.
Köpte även två behåar, och lat som jag är provade jag dem inte i butiken. När jag kommer hem är den ena självklart för liten, utan öppet köp. BRA FRIDA!
Så om någon vill ha finns det en knallrosa spetsbehå till förfogande här.

THANKS!

this is my reaction to everything I fear

Dagens: All Time Low – Weightless

GLAD CHEY IDAG!
Sitter i skolan, på coach, för jag är en duktig pluggis med för många sena uppgifter..
Men det är en mindre nu! Och vi har bara en utöver de sena som är kommande! kanske hinner komma ikapp nu? HOPPAS DET VA!

PUUSSTJAAA

måndag 21 mars 2011

It's so hard to imagine I once belonged in this complete unknown

Dagens: Erik Hassle – Are You Leaving

Är hemma nu från ett hårt, men grymt danspass. Så otroligt grymt.
Testade mina gamla tävlingskläder också, grymt fula, HAHA.
Eller, de användes ju aldrig till tävling..

PUSSSNATTTIS

MIN ERIK

<3

söndag 20 mars 2011

maybe it's not my weekend, but it's my year

ÅÅHHHH ge mig sommar.

Fan vad jag vill ha grejer hela tiden, jag vill ha sommar, sol, dig, hesten, glatt och friskt folk omkring mig, bättre kropp och en massa mer. Listen kan bli såå lång. Jag vill ha en alvedon också. Fast man kanske inte ska ta det om man är bakis? Ingen aning!

Jag tycker också att ni är dåliga på att kommentera, SHAPE UP, för jag vet att ni har åsikter ;)

-

Women fall in love by what they hear. Men fall in love by what they see. That's why most women wear makeup and most men lie.

you're just a boy, you don't understand

Gårdagens kväll/ natt blev GRYM, trots en del lite för närgångna gamlingar.

Idag har jag ont i huvudet och skakar som en gris. Man kan tro att jag har parkinson.
Nu ska jag sitta och göra ingenting tills jag mår lite bättre.

PUSSTJA!

lördag 19 mars 2011

I eat boys up, breakfast and lunch, then when I'm thirsty I drink their blood.

Ikväll ska vi dra på fest, och nu när jag är färdig hade jag inget att göra, så jag tänkte att jag skulle ta några fina bilder till mina kära bloggläsare. VET NI VAD JAG UPPTÄCKER? På 5 av 8 bilder ser det ut som att jag skelar! titta!

Här skelar jag inte, även fast det ser ut så pga skuggan..

WAY TO GO FRIDA!

fredag 18 mars 2011

wish we could start all over

Dagen började UNDERBART, med snö på backen. WIHOO!

Sedan med att jag hade väldigt jobbigt med att ta mig upp ut sängen, men upp kom jag, helt säker på att vi börjar 9.10. Smsar Amanda och frågar om hon tror tåget är i tid, hon undrar vad jag menar och undrar om jag inte redan sitter på tåget. Nej, jag har kollat fel på schemat. Nej, jag är inte på tåget. Jag blir sen.

Sedan kom den riktiga niten. Min fantastiska buss dök inte upp och jag missade tåg nummer två. Denna buss var även den sista som går innan 12. GREAT!

Vi får se om jag hinner med 10 tåget, annars är det ju ganska kört.

Fast iofs, dagen är rätt förstörd redan.

KUK!

torsdag 17 mars 2011

trouble is my second name

Jag tror att jag har ställt till det igen. Stupid bitch.

Aja, var sjuk idag med. Samr att det antagligen kommer starta ett nytt tredje världskrig, Khadaffi/Gaddafi vs resten av världen. Jag röstar på världen.

Tycker också att det är lite lustigt att de olika kvällstidningarna är oense om vad han heter. Expressen skriver Khadaffi och Aftonbladet Gaddafi. Det är också intressant.

Godnatt!

onsdag 16 mars 2011

I won't let you go this time

HEJ BLOGGEN!

Idag är jag en såndär glaad chey igen!
Var hemma från skolan, för jag har sååå ont i huvudet ;)
Tänkte ge er en dagens outfit:
Tröja - sponsor, Byxor - MINA ROSA <3

måndag 14 mars 2011

only you can cool my desire

HEY BLOGGISEN!

Idag är jag en glad tjej! Busig också för jag har redan tjuvstartat med mitt lilla mål eller vadfan man ska kalla det.

Idag har jag haft studiedag. Har jag pluggat något? NÄÄÄEEE!
Jag har även dansat, det gick sådär, men det är kul iaf! Måste bara sätta stegen, men det är lite svårt när man inte har något utrymme hemma.

Nu orkar jag inte mera.
PUUSSHEJJJJJJJJJ

söndag 13 mars 2011

vem kan glömma att stjärnorna någon gång blir stenar

Du sa att livet var något enkelt
Men jag kunde inte hålla med dig

På en betonglagd äng stod vi
Du bad mig ta kärlek lätt som en vind
Men jag var så ung och dumdristig
Och tårarna rann ner för min kind

För vem kan glömma att stjärnorna någon gång blir stenar
Och vem vet hur länge vi har varandra
I en nedlagd hamnstad full av misstro och ohållbarhet
Mötte jag min kärlek

Håkan Hellström – Vid protesfabrikens stängsel

1 april

Vill börja med att tacka Erik för en grym helg i Sthlm, självklart de andra jag träffade och min kära bror för trevliga bilturer!

Jag och min bror hade djupa diskussioner, bla om motivation. Som jag har en tendens att tappa lite för fort.
Så varje gång jag jag tvivlar ska jag titta på den här bilden, så kommer allt att ändras på direkten!

1 april drar det igång och jag är så jävla taggad!
NU KÖR VI!

torsdag 10 mars 2011

Confessions of a dramaqueen #2

Nu kör vi en till eftersom att det var rätt omtyckt sist..

  • Jag hatar när folk säger föralltid, jag blir skrämd och avskräckt.
  • Musik kan ändra mitt humör väldigt enkelt, åt båda hållen. Om jag är glad och hör en låt som får mig tänka på något kan jag bli jätteledsen eller så. Gråter därför ibland när jag hör vissa låtar..
  • Jag har en tvångstanke att jag ALLTID måste blöta båda händerna om ena handen blir blöt, tycker det känns obehagligt annars.
  • Jag har tre sena uppgifter i skolan, vilket betyder att jag måste gå på coach egentligen, men det hoppade jag idag iaf. BUUSIGT!
  • Jag har ett par rosa mjukisbyxor som jag praktiskt taget bor i. Har till och med gått på stan med dom. mina lovely byxooorr <3

En skymt av de ökända rosa...

I can change your mind, turn it all around

HEJ BLOGGEN!

Känner mig så konstig. Alla har så många problem och mår så dåligt, men inte jag.
Är jag okänslig och dum, känslokall och tar för lätt på saker? Eller är det alla andra som överdriver?

Sure, jag har dåliga dagar och komplex samt blir osams med mina vänner, men jag kan inte säga att jag "mår dåligt". Jag har ofta precis samma problem, eller större problem, som många andra. Är det då jag som är konstig eller är det "de andra" som är konstiga? Tar jag för lätt på saker eller tar de för hårt på saker? Eller ska det vara så? Hmm.

Egentligen är jag rätt nöjd, jag har ett rätt bra liv. Jag lever i ett bra land, har pengar och är inte helt puckad. Jag känner att det är nog inte så jättemycket i mitt liv som jag saknar, trots att min blogg är rätt emo. Anledningen till att bloggen kan vara lite emo är för att det är då jag skriver, de gånger jag mår dåligt.

Vet inte hur många gånger som jag loggar in, men sedan inte kommer på något att skriva och loggar ut igen.

Imorgon åker jag till huvudstaden, till Erik. Måste säga att jag inte är speciellt taggad för tillfället, det har krånglat en del och en del känns fortfarande oklart. Men det löser sig väl ;)

Egentligen är jag ganska glad, jag har nämligen fått MVG i slutbetyg i både datakunskap och företagsekonomi, trots att jag tyckte att företagsekonomin var ganska svår och jobbig.

I guess att jag aldrig kommer få ett konkret svar på mina frågor, så vi säger väl PUUUSSSSSS på det och ska jag börja packa!

söndag 6 mars 2011

say I'm still the soldier in your eyes

I may not have the softest touch
I may not say the words as such
and though I may not look like much, I'm yours
I never feel I'm quite enough

It may not seem like very much
but I'm yours

jag gör allt för att behålla förståndet men jag har fastnat i ett beroende som håller mig fången

Jag har inte orkat blogga, så ni fick nöja er utan.
Igår vaknade jag upp i Örebro efter en trevlig kväll, trots komplikationer.
På kvällen tränade jag dressyr för M och det gick faktiskt bra, trots en häst som inte är så stark, men det var nyttigt!

Nu ska jag lägga in musik på min mobil och gå ut och gå, eller kanske åka lite fyrhjuling. Det återstår att se!

BILDER:





och ja, det är caramelldansen och fågeldansen....

tisdag 1 mars 2011

I'll take it on the chin for you so lay your cuts and bruises over my skin, I promise you won't feel a thing

I've been kicked right down

I've been spat in the face
I've been pulled, weighed down
To the lowest place
I've been lied to, shamed
I have been disgraced
Been ex-communicated from every holy place
I've been beat up and robbed
I've been left for dead
For the way I look
For the things I said

When trouble thinks it's found us
The world falls down around us
I promise baby you won't ever
You won't ever feel a thing